
Naše usluge
1. PRIPREMA I RAZVOJ EU PROJEKATA
EF Savjetovanje pruža konzultantske usluge u pripremi cjelokupne projektne dokumentacije za prijavu projekata na EU Fondove te druge izvore finaciranja. Sam postupak pripreme započinje vašom idejom, a naš zadatak je istražiti je li vaša ideja adekvatna i za koji natječaj, objavljen ili se očekuje objava. Također, analiziramo vašu projektnu ideju, te razmatramo mogućnost prilagodbe uvjetima natječaja. Izrađujemo preliminarnu bodvnu listu, kako biste imali što relevantnije informacije za donošenje odluke želite li nastaviti s pripremom projektnog prijedloga.
Iza sebe imamo iskustvo u pripremi i provedbi projekata finaciranih EU sredstvima a ispred sebe imamo vaše ideje koje spajamo u partnerstvo. Povezuje nas zajednički cilj, a to je vaše ideje provesti u realizirani projekt.
2. INVESTICIJSKE STUDIJE I STUDIJE IZVODLJIVOSTI, POSLOVNI PLANOVI I ANALIZA TROŠKOVA I KORISTI
Investicijska studija je poznata još pod nazivom investicijski program, studija isplativosti, studija izvedivosti, studija izvodljivosti, feasibility study (iako postoje određene metodološke razlike). Izrađuje se za potrebe malih, srednjih i velikih tvrtki te općine, gradove i županije.
Investicijska studija je dokument koji je polazišna točka za odlučivanje treba li krenuti u realizaciju ideje/projekta. Obuhvaća ekonomske, pravne, tehnološke, lokacijske, organizacijske, vremenske i ostale komponente.
Poslovni plan je dokument koji sadrži opis poslovne ideje i mjera koje su potrebne za realizaciju poslovnog poduhvata kako bi se procijenila isplativost investicije. Sadrži procjenu potrebnih ljudskih i materijalnih resursa (troškova) i očekivani prihod iz čega proizlazi analiza isplativosti.
Obično se izrađuje se za potrebe malih i srednjih tvrtki, te fizičkih osoba koje kreću u poslovni poduhvat za manje složene projekte za razliku od investicijske studije koja se izrađuje za projekte veće vrijednosti, obično kod postojećih poduzeća.
Poslovni plan treba dati odgovore o isplativosti i održivosti poslovnog poduhvata i u prvom redu služi poduzetnicima za ocjenu investicije te kao sredstvo komunikacije sa privatnim ili javnim investitorima kao što su banke, venture kapitalisti ili potencijalni poslovni partneri.
Sadržaj poslovnog plana obično uključuje podatke o: poduzetniku, cilju projekta, proizvodima/uslugama, tržištu, tehnološko-tehničkim elementima, lokaciji, zaštiti okoline, statička financijska analiza i zaključak.
Investicijska studija ili investicijski program je dokument koji se izrađuje za složenije poslovne poduhvate preko iznosa 200.000 EUR sukladno HBOR metodologiji (iznos varira ovisno o financijskoj instituciji).
Najčešće se izrađuje prilikom pokretanja investicijskog ciklusa unutar postojećeg poduzeća radi prikaza ekonomske isplativosti ulaganja, načina realizacije investicije i utjecaja na postojeće poslovanje poduzeća.
Investicijska studija za razliku od poslovnog plana daje detaljniji prikaz investicije i daje dodatne financijske pokazatelje koji daju bolju ocjenu profitabilnosti i opravdanosti projekta.
Sadržaj investicijske studije uz gore navedeni sadržaj poslovnog plana uključuje dodatno analizu dosadašnjeg poslovanja i potencijala poduzetnika, detaljniju strukturu i dinamiku ulaganja, dinamičku financijsku analizu i analizu osjetljivosti.
Glavna razlika između investicijske studije i poslovnog plana je i detaljnija financijska analiza kod investicijske studije odnosno cjelokupna statička i dinamička analiza te analiza osjetljivosti.
Studija izvodljivosti s analizom troškova i koristi (eng. cost-benefit analysis) najčešće je obavezan dio projektne dokumentacije potrebne za sufinanciranje projekata iz strukturnih fondova EU, posebno kod infrastrukturnih projekata. Studija treba dati odgovor je li projekt, s točke društvenog interesa poželjan za ulaganje. U studijama izvodljivosti se po propisanoj metodologiji analiziraju sve koristi i troškovi projekta te se time dolazi do opravdanosti financiranja istog iz javnih sredstava.
Analiza troškova i koristi financijski je instrument kojim se kvantificiraju svi troškovi i gubici s jedne, te svi očekivani prihodi i koristi nekog pothvata. Dakle, u obzir se ne uzima samo financijsko-ekonomska analiza već se gleda širi društveni kontekst: utjecaj na okoliš, socijalna pitanja i sl. Cost-benefit analiza bi trebala biti temelj izračuna opravdanosti svakog javnog projekta kao i osnovni instrument kojim je moguće napraviti kvalitetnu usporedbu više različitih javnih projekata.
Glavna razlika kod studije izvodljivosti je da uključuje i opis utjecaja projekta na širu društvenu zajednicu i da se obično koristi kod projekta u javnom sektoru.
3. PROVEDBA PROJEKATA
Nakon dobivanja odluke o financiranju za određeni EU projekt, bespovratna sredstva se ne dodjeljuju, već su samo rezevirana za određenog korisnika. Da bi stvarno bila dodijeljena, potrebno je provesti cijeli projekt. Provedba projekta je onaj teži dio koji je pun izazova i prilikom kojega se korisnik bespovratnih sredstava mora pridržavati određenih pravila.
Kao najvažniji elementi provedbe svakog EU projekta mogu se istaknuti sljedeći:
1. Upravljanje projektom – vrlo kompleksan zadatak koji obuhvaća više različitih aktivnosti u svrhu uspješne provedbe projekta i povlačenja bespovratnih sredstava, a neke od najvažnijih aktivnosti su:
-
definiranje detaljnog plana aktivnosti, plana nabave i novčanog tijeka
-
praćenje napretka projekta prema predviđenim aktivnostima
-
mjesečna analiza predviđenih aktivnosti i ostvarenja definiranih ciljeva
-
slanje zahtjeva za promjenama u projektu
-
osiguranje vidljivosti projekta
-
upravljanje rizicima
2. Provedba nabava u sklopu projekta – najvažnija i najdelikatnija aktivnost svakog EU projekta. Vrlo je bitno držati se svih pravila u provedbi nabava bilo da je korisnik privatna tvrtka ili javno poduzeće/organizacija kako ne bi došlo do financijskih korekcija u projektu.
3. Izvještavanje – sastavni dio svakog projekta putem kojega se izvještava nadležna agencija/ministarstvo o napretku projekta i postignutim rezultatima. Prilikom slanja izvještaja korisnik izvještava o provedenim nabavama u sklopu projekta te šalje sve potrebne dokumente (račune, otpremnice, ugovore, bankovne izvatke, potpisne liste i dr.) u cilju povlačenja bespovratnih sredstava.
4. KREDITI I ZAJMOVI - Malo i srednje poduzetništvo važan je segment hrvatskog gospodarstva, što zbog inovativne i stvaralačke energije i sklonosti k pokretanju drugačijih i kreativnih projekata, što zbog ekonomskog aspekta i činjenice da je veliki generator novih radnih mjesta. No, sva se poduzeća tijekom pokretanja i cjelokupnog poslovanja susreću s brojnim izazovima, pri čemu je najveći zasigurno dostupnost izvorima financiranjima i pronalazak financijskih sredstava za ostvarenje poduzetničkih projekata. Tu svoju ulogu imaju HAMAG BICRO i HBOR koji poduzetnicima omogućuju povoljnije kreditiranje za razliku od tradicionalnih modela financiranja.
Nakon dugogodišnjeg dvadesetgodišnjeg iskustva u bankarskom sektoru, savjetujemo vas kako najpovoljnije provesti vašu ideju u projekt.
5. JAVNA NABAVA - Svaki uspješni predlagatelj projekta koji potpiše ugovor o financiranju projekta bespovratnim sredstvima iz EU fondova prilikom nabave usluga, robe ili izvođenju radova financiranih iz proračuna projekta mora poštovati načela javne nabave i procedure propisane za provedbu javne nabave. Upravo je nerazumijevanje i nesnalaženje u postupcima javne nabave najznačajniji problem i jedan od najčešćih razloga neprihvatljivosti troškova projekta. Javna nabava predstavlja velik rizik za povrat sredstava iz fondova zbog velikih iznosa ugovora, kao i velikog udjela u ukupnim sredstvima projekta te mogućnosti da se nepravilnost utvrdi u bilo kojem trenutku u provedbi, prilikom odobrenja konačnog izvještaja, u razdoblju nakon završetka provedbe projekta. EF Savjetovanje nudi uslugu savjetovanja u javnoj nabavi.
Za vas:
- izrađujemo i ažuriramo plan nabave
- izrađujemo dokumetaciju o nabavi
- provodimo postupak javne nabave
- otvaramao, ocjenjujemo, izrađujemo zapisnike i odluke
